یکی از شاخه های پر طرفدار دنیای مد، Fashion Designer یا طراح لباس می باشد.

طراحان لباس از مهمترین افراد دنیای مد به حساب می آیند. این گروه با طراحی های خلاقانه و منحصر بفردشان، نه تنها در طراحی لباس بلکه در شاخه های مختلف صنعت مد و فشن فعالیت دارند و طبق ایده هایی که به ذهنشان می رسد و یا طبق ایده هایی که پروژه ها و برند های لباس به فرد می دهند، شروع به طراحی می کند و پروسه طراحی را از صفر تا صد بر عهده دارد.

داشتن یک تیم منسجم برای یک طراح لباس ضروری است. .

بنابراین یک طراح لباس هم به صورت مستقل می تواند فعالیت کند و با برند شخصی خود وارد بازار کار شود و هم می تواند از طریق پروژه هایی که می گیرد، فعالیت کرده و به درآمد برسد، در مورد گرفتن پروژه این نکته را باید در نظر داشته باشید که معمولا صفر تا صد کار به عهده طراح لباس می باشد، پس داشتن یک تیم منسجم برای یک طراح لباس ضروری است.

کار کردن به عنوان یک طراح لباس به طور قطع به یک پورتفلیو قوی نیاز دارد و حداقل دو یا سه کالکشن با کانسپت ها و سبک های مختلف را طراحی کرده باشد و حداقل 5-6 آیتم را به مرحله اجرا رسانده باشد. بنابراین حتما نیاز به نمونه کار اجرایی می باشد. و چون در صورت گرفتن پروژه در اکثر موارد نیاز به اجرای صفر تا صد کار می باشد، یک طراح لباس باید تیم اجرایی داشته باشد تا بتواند پروژه را در زمان معین شده به بهترین نحو به انجام برساند.

کار کردن به عنوان یک طراح لباس به طور قطع به یک پورتفلیو قوی نیاز دارد و حداقل دو یا سه کالکشن با کانسپت ها و سبک های مختلف را طراحی کرده باشد و حداقل 5-6 آیتم را به مرحله اجرا رسانده باشد. .

فردی که در رشته طراحی فشن فعالیت می کند باید خلاقیت خود را برای طراحی استایل های جدید برای مشتریان هدفش به کار گیرد. طراحان سطح بالای فشن خلاقیت بیشتری را برای ایجاد طرح هایی نوآورانه و اصیل به نمایش می گذارند.

بیشتر طراحان فشن در زمینه استایل های خیابانی فعالیت می کنند. در این حیطه، لباس ها در مقیاس انبوه تولید شده و دارای قیمت مناسبی برای خرید هستند. این طراحان، از محصولات پرفروش فصل های قبلی، نمایش های ران وی (Run way shows) و ترندهای فصلی الهام گرفته و طرح هایی با قابلیت فروش مناسب برای مشتریان هدف خود طراحی می کنند.

بعد از طراحی، رنگ و پارچه مناسب را برای طرح خود انتخاب کرده و بر اساس اطلاعاتی که توسط تیم های برنامه ریزی و خرید در اختیارشان قرار می گیرد تعداد مورد نیاز برای تولید هر لباس را مشخص می کنند. طراحان لباس معمولا با بررسی های که روی ترندها انجام می دهند در تلاشند تا لباس هایی را طراحی کنند که علاوه بر زیبایی، کارآمد نیز باشند. طراحی لباس شاخه های مختلفی دارد مانند: طراحی کیف و کفش، طراحی اکسسوری، طراحی لباس کودک، طراحی لباس ورزشی و … .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *