اگر بخواهیم مفهوم استایلیست را با یک مثال توضیح دهیم، بهتراست ابتدا به این سوال پاسخ دهید، تصور کنید که لیدی “گاگا” خواننده و هنرمند مشهور برای شرکت در مراسم جوایز اسکار دعوت شده و باید پوشش خاصی را برای شرکت در این مراسم انتخاب کند. چگونه و چه برند لباسی را باید انتخاب کند چه نوع آرایش وچه نوع لوازم آرایشی، چگونه برند کفش و کیفش را با لباسش ست کند و اصلا دیزاین موهایش به چه گونه ای باشد، آرایش موها باید ساده باشد یا پر زرق و برق به نظر بیاید.؟ مثلا بهتر است باز دور شانه ها باشد یا بهتر است مدل جمع یا دم اسبی را انتخاب کند. تمام این موارد به انتخاب یک استایلیست بستگی دارد.

یک استالیست باید اطلاعاتی در زمینه روانشناسی و شخصیت شناسی نیز داشته باشد که طبق آن بتواند پیشنهاد های درستی به مشتری دهد

استالیست فردی است که با توجه به ویژگی های ظاهری هر فرد، علایق، جایگاه اجتماعی، شغل، رنگ پوست فرد، قد، آیتم های درست را کنار هم می چیند و بهترین آیتم ها را به فرد پیشنهاد می دهد.

یک استالیست باید به انواع ترندها  تسلط کامل داشته باشد،همچنین به انواع سبک های دنیای مد با همه ویژگی های آنها  مسلط باشد مانند سبک آوانگارد، کژوال، خیابانی، ماکسیمال، وینتیج، رترو، بوهمین و …

یک استالیست باید به انواع فرم های بدنی افراد اشراف کامل داشته باشد و با شناسایی درست فرم بدنی به انتخاب آیتم ها بپردازد.

یک استالیست باید اطلاعاتی در زمینه روانشناسی و شخصیت شناسی نیز داشته باشد که طبق آن بتواند پیشنهاد های درستی به مشتری دهد.

یک استالیست باید به برند های لباس در کل دنیا آشنایی داشته باشد، به تمامی برندهای لباس، اکسسوری، کفش و غیره و هر روزه در مورد آنها سرچ و ریسرچ کند و خود را مدام به روز کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *